24/9/2024

Meeting Design - Turning Moments into Momentum

“Joskus on mentävä kauas, nähdäkseen lähelle”.

Nämä aavistuksen kliseiset sanat iskivät pajavasaran tavoin rintaani kun keskustelin kesän kynnyksellä paluusta tapahtuma-alalle ja Liwligin tarjoamasta mahdollisuudesta Meeting Designin parissa.

Uuden roolini pohjalta käydyn keskustelun syventyessä, koin innostuksen kasvavan - ymmärsin, että tulevat kollegani olivat luoneet palapelistä puuttuvan palan ja mahdollistavan jatkossa Liwligin asiakkaille yhä vaikuttavampia tapahtumia.

Brändikokemusten vaikuttavuudella on väliä

Tapahtumien tuloksellisuus ja sen kehittäminen on aina kiehtonut minua. Uskon myös, että nostamalla tapahtuman vaikuttavuutta, saavutamme entistä parempia tuloksia. Näin ollen, menestyvältä tapahtumatoimistolta vaaditaan paitsi tuoreita näkökulmia, erityisesti kykyä tarttua asiakkaan haasteisiin liiketoiminnan näkökulmasta.

Asiakkaiden osalta tämä tarkoittaa sitä, että tapahtumakokonaisuuden tavoitteellinen suunnittelu olisi hyvä aloittaa 8-12 kuukautta ennen tapahtuman ajankohtaa. Tällöin suunnittelun ohjausvoima säilyy työryhmän käsissä.

Suunnittelun merkitys korostuu yhä kiristyvässä kilpailussa keskeisten kohderyhmien huomiosta. Kohderyhmiin vaikuttaminen sekä keskeisten viestien läpimeno vaikeutuvat geneeriseksi koettujen sisältöjen ja viestintätapojen kautta.

Meeting Design on kohderyhmävaikuttamisen puuttuva palapelin palanen. Pyrimme tapahtumien keinoin vahvistamaan valittujen kohderyhmien tunnetta merkityksestä, omistajuudesta, osallisuudesta ja yhteenkuuluvuudesta yhteisesti tärkeiksi koettujen asioiden äärellä.

Määrittelyn kautta toteutukseen

Tapahtuman arvon tuottamisen näkökulmasta, tavoitteiden ja osallistujakokemuksen määrittäminen ovat tärkeä osa kokonaisuuden suunnittelua. Tuomme asiakkaan keskeiset sidosryhmät mukaan osaksi prosessia, rikastamaan sisältöä nostamalla keskusteluun tuoreita näkökulmia sekä luomaan laajempaa yhteistä ymmärrystä tapahtumien ja messujen haasteista ja mahdollisuuksista.

Aloitamme asiakkaamme kanssa määrittelemällä tapahtumalle konkreettiset tavoitteet sekä mittarit onnistumiselle. Tavoiteasetanta luo pohjan kolmiosaiselle osallistujakokemukselle, joka rakentuu ennen tapahtumaa, tapahtuman aikaisesta ja tapahtuman jälkeisestä vaikuttamisesta.

Iskulauseellamme “We turn moments into momentum” haluamme kertoa, että tapahtuman avuin saavutetun vaikuttavuuden elinkaaren tulisi olla näkyvä vielä pitkään tapahtuman jälkeenkin.

Näkemyksemme on, että tavoitepohjaisen suunnittelun kautta yksittäiselle tapahtumalle on mahdollista luoda pidempikestoinen vaikutus ja muistijälki.

Tämä vaatii tekoja ja päättäväisyyttä. Jotta pidempikestoisesta vaikutuksesta tehdään totta, onkin syytä ottaa kantaa kysymykseen “mitä tapahtuu ensi maanantaina?”.

Kutsun mielelläni meidät kylään puimaan aihetta yrityksenne liiketoiminnasta käsin.

Mitä parhainta alkanutta syyskautta!

Hans Karlsson Meeting Designer hans.karlsson@liwlig.fi +358 44 7574074

Pitkä peli-Vierailu terapialeirillä Ukrainassa

20/11/2024

2024 Pitkästä Pelistä kerätyillä varoilla tuimme ukrainalaisen NGO Volunteer Hundred -organisaation järjestämää mielenterveyteen keskittynyttä leiriä. Terapialeiri järjestettiin perheille, jotka ovat menettäneet läheisiään hyökkäyssodan aikana.

TAPAUS muuttaa nimensä osana Pohjoismaista brändiuudistusta: uusi nimi on LIWLIG

7/11/2024

Pohjoismaiden johtava tapahtumatoimisto TAPAUS muuttaa nimensä osana brändiuudistusta. Yhtiön nimi on jatkossa LIWLIG.

Meeting Design - Turning Moments into Momentum

24/9/2024

Kuinka lisätä tapahtumien ja brändikokemusten vaikuttavuutta? Tämän kysymyksen äärellä olemme viettäneet aikaa viime aikoina. Meeting Designer Hans Karlsson kirjasi ajatuksiaan artikkelissaan.

LIWLIG Group Oy ostaa pohjoismaiden johtavan norjalaisen luksustapahtumien järjestäjän Off Piste AS:n

15/4/2024

LIWLIG Groupin yrityskauppa avaa konsernille kokonaan uuden segmentin pohjoismaisilla markkinoilla – valtaosa norjalaisen Off Piste AS:n asiakkaista on varakkaita yksityishenkilöitä Norjasta, Ruotsista ja maailmalta

Brändikokemukset - Osa 4

23/2/2024

Blogisarjan neljännessä osassa pohdimme, miten brändikokemusta voidaan pyrkiä syventämään aistihavaintojen ja oppimisen tasolta aitoon tunneyhteyteen.

Brändikokemukset - Osa 3

6/10/2023

Viisiosaisen blogisarjan kolmannessa osassa kerromme kuinka hyvin tehty brändikokemus ohjaa ja kouluttaa ihmisten toimintaa.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI

YHTEYSHENKILÖT