1/2/2022

Hyvin tehty tapahtumasuunnittelu on onnistuneen tapahtuman edellytys

Tapahtumasuunnittelu kuuluu kaikille

Tapahtumasuunnittelu on avain onnistuneeseen tilaisuuteen. Jokainen meistä on tehnyt tapahtumasuunnittelua, toinen enemmän tietoisesti kuin toinen. Vain skaala ja riskit vaihtelevat. Yksi järjestää syntymäpäivät 10-vuotiaalle tyttärelleen, toinen – vaikka LIWLIG – järjestää juhlat 100-vuotiaalle asiakasyritykselleen. Rsvp-ilmoitusten seuranta voi olla tarpeen niin viiden kuin viidentuhannenkin vieraan osalta. Siinä missä satunnainen järjestäjä vinkkaa bussin ja kertoo ovikoodin, tapahtumatoimisto buukkaa hotellin ja järjestää ilotulituksen.

Tapahtuman koosta riippumatta kulunut sanonta inspiraation ja perspiraation suhteesta pätee tapahtumasuunnitteluun: luovuudella on osansa wow-elämyksen aikaansaamisessa, mutta kova työ, yksityiskohtien huomioiminen ja rautainen rutiini ovat vähintään yhtä tärkeitä.

Onnistunut tapahtuma on monien asioiden summa

Tapahtumasuunnittelussa itse tapahtuma on usein vain lyhyt tähdellä merkitty kohta aikajanalla. Tapahtumasuunnittelu käsittää myös ajan ennen tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen. Tapahtumavieraan matka pitää suunnitella ensimmäisestä save the date -kutsusta aina kiitosviestiin ja usein jopa seuraavaan tapahtumaan ilmoittautumiseen asti.

Yksi tapahtuma antaa siis pätevän syyn olla yhteydessä samaan vieraaseen niin monta kertaa, että suhde muistuttaa etuohjelmaa tai kanta-asiakkuutta. Tämän arvokkaan kontaktimahdollisuuden hallinta on osa tapahtumasuunnittelua.

Jokainen voi tehdä tapahtumasuunnittelua sydämellä, eräille meistä se on myös työ. Sillä on yhtymäkohtia lentokapteenin ammattiin: kun h-hetki koittaa tulee toiminta selkärangasta ja jokainen yksityiskohta on tarkkaan suunniteltu, simuloitu ja harjoiteltu, 

Miten tapahtumasuunnittelu toteutetaan Liwligillä?

Meillä Liwligillä tapahtumasuunnittelu kattaa kaiken tapahtuman tavoitteista, onnistumisen mittareista, luovasta suunnittelusta aina asiakaskokemuksen, budjetin ja aikataulun suunnitteluun sekä itse tapahtuman sisällön ja tuotannon suunnitteluun. Suhtaudumme tapahtumasuunnitteluun ammattitaidolla, kokonaisvaltaisesti ja intohimolla. 

Kun tapahtumasuunnittelu on ammattilaisen käsissä jokainen tapahtumakävijä ja -tilaaja voi tapahtumapäivänä keskittyä itse viihdyttämään vieraita, hieromaan bisnestä tai vain nauttimaan tapahtumahumusta. Me Liwligillä huolehdimme kaikesta muusta.

LIWLIG on erikoistunut suunnittelemaan tapahtumia moneen varautuen mutta kuitenkin sekä kuvaannolliset että kirjaimelliset tulipalot tarvittaessa sammuttaen. Tapahtumasuunnittelu tuo tapahtumaan varmuutta, mutta tarvittaessa myös hyvin suunniteltua spontaaniutta. Tapahtumissa, kuten elämässä yleensä, yllätykset tuovat hauskuuden ja suunnittelu tuo varmuuden.

Liwligillä on yli kymmenen vuoden kokemus niin pienten kuin suurten tapahtumien suunnittelusta ja toteuttamisesta Suomessa ja ulkomailla. Yhdessä laajan ja luotettavan verkostomme kanssa olemme toteuttaneet tuhansia ikimuistoisia tapahtumia yrityksille, kuluttajille, päättäjille, lapsille, nuorille ja monelle muulle kohderyhmälle. Tapahtumasuunnittelu onnistuu meiltä, oli kyseessä millainen kohderyhmä tahansa!

Pitkä peli-Vierailu terapialeirillä Ukrainassa

20/11/2024

2024 Pitkästä Pelistä kerätyillä varoilla tuimme ukrainalaisen NGO Volunteer Hundred -organisaation järjestämää mielenterveyteen keskittynyttä leiriä. Terapialeiri järjestettiin perheille, jotka ovat menettäneet läheisiään hyökkäyssodan aikana.

TAPAUS muuttaa nimensä osana Pohjoismaista brändiuudistusta: uusi nimi on LIWLIG

7/11/2024

Pohjoismaiden johtava tapahtumatoimisto TAPAUS muuttaa nimensä osana brändiuudistusta. Yhtiön nimi on jatkossa LIWLIG.

Meeting Design - Turning Moments into Momentum

24/9/2024

Kuinka lisätä tapahtumien ja brändikokemusten vaikuttavuutta? Tämän kysymyksen äärellä olemme viettäneet aikaa viime aikoina. Meeting Designer Hans Karlsson kirjasi ajatuksiaan artikkelissaan.

LIWLIG Group Oy ostaa pohjoismaiden johtavan norjalaisen luksustapahtumien järjestäjän Off Piste AS:n

15/4/2024

LIWLIG Groupin yrityskauppa avaa konsernille kokonaan uuden segmentin pohjoismaisilla markkinoilla – valtaosa norjalaisen Off Piste AS:n asiakkaista on varakkaita yksityishenkilöitä Norjasta, Ruotsista ja maailmalta

Brändikokemukset - Osa 4

23/2/2024

Blogisarjan neljännessä osassa pohdimme, miten brändikokemusta voidaan pyrkiä syventämään aistihavaintojen ja oppimisen tasolta aitoon tunneyhteyteen.

Brändikokemukset - Osa 3

6/10/2023

Viisiosaisen blogisarjan kolmannessa osassa kerromme kuinka hyvin tehty brändikokemus ohjaa ja kouluttaa ihmisten toimintaa.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI

YHTEYSHENKILÖT