8/12/2021

TAPAUS vahvistaa markkina-asemaansa Ruotsissa

Nine Yards on tällä hetkellä yksi suurimmista kokemuksellisen markkinoinnin toimistoista Ruotsissa, ja sillä on toimistot Göteborgissa ja Tukholmassa. Nine Yards on saanut useita palkintoja, kuten Gyllene Hjulet (tapahtumapalkinto) ja Vuoden toimisto (Årets byrå) Ruotsissa. Lisäksi yrityksellä on pitkä kokemus kattavien ratkaisujen tarjoamisesta brändikokemuksissa. Nine Yardsin liikevaihto on tällä hetkellä noin 8,78 miljoonaa euroa, ja sillä on monia suuria yrityksiä asiakkainaan, kuten VW-konserni, Carlsberg ja Volvo. Tämä yritysosto vahvistaa merkittävästi TAPAUS Groupin tarjontaa Ruotsissa. Yhdessä ryhmä voi toteuttaa entistä suurempia ja vaativampia asiakasprojekteja jatkossa.

"Olen erittäin iloinen, että voimme tänään ilmoittaa fuusiosta yhden parhaista toimistoista Ruotsissa", sanoo Sofi Franzén, Eventyrin toimitusjohtaja, TAPAUS Groupin ruotsalainen tytäryhtiö. Yhdessä meistä tulee suurin yritys markkinoillamme Ruotsissa. Nine Yardsin fuusio vahvistaa palvelutarjontaamme B2B- ja B2C-segmenteissä, joissa kohtaamme tällä hetkellä kasvavaa kysyntää. Tämä on myös tärkeä strateginen askel jatkuvassa laajentumisessamme Pohjoismaissa, missä näemme suurta kasvupotentiaalia", jatkaa Sofi Franzén ja viittaa Eventyrin ja suomalaisen TAPAUS-toimiston fuusioon muutama vuosi sitten.

"Näen valtavan potentiaalin, mitä Eventyr ja Nine Yards voivat yhdessä tarjota asiakkaillemme. Yritykset täydentävät ja vahvistavat toisiaan erinomaisella tavalla, joten yhdessä nostamme strategisen ja luovan riman korkeammalle. Eventyr on ollut pitkään yksi terävimmistä kilpailijoistamme, johon olemme verranneet itseämme, ja nyt yhdessä vahvistamme asemaamme ykkösenä, ei vain Ruotsissa vaan myös Pohjoismaissa. Tämä on minulle erittäin miellyttävä kehitysaskel ja samalla luonnollinen askel, ja odotan kasvun ja laajentumisen matkaa TAPAUS Groupin kanssa", kommentoi Nine Yardsin toimitusjohtaja ja perustaja Rasmus Jakobsson.

TAPAUS Groupin emoyhtiö, Experimental Marketing Invest Oy, hankki koko Nine Yardsin osakekannan kaupassa, joka allekirjoitettiin 7. joulukuuta 2021. Sofi Franzén jatkaa ruotsalaisoperaatioiden toimitusjohtajana, joka työllistää 68 ammattilaista Tukholmassa ja Göteborgissa. Lisäksi TAPAUS Groupilla on toimistoja Helsingissä, Tampereella ja Turussa Suomessa. Timo Aalto jatkaa konsernin toimitusjohtajana, eikä kauppa vaikuta päivittäisiin liiketoimintoihin, henkilöstöön tai asiakasprojekteihin Suomessa. Lisätietoja: Kimmo Vanne Partneri, MB Rahastot kimmo.vanne@mb.fi +358 40 552 8398 www.mb.fi

Timo Aalto Toimitusjohtaja, TAPAUS timo.aalto@tapaus.fi +358 400 801 205 www.tapaus.fi TAPAUS on Pohjoismaiden suurin tapahtumamarkkinointiyritys, johon kuuluu myös ruotsalaiset tapahtumatoimistot Eventyr Ab ja Nine Yards Ab. TAPAUS perustettiin vuonna 2012, ja tänään ryhmä työllistää yli 170 intohimoista markkinointiammattilaista. TAPAUS on erikoistunut erilaisiin fyysisiin ja virtuaalisiin tapahtumiin Pohjoismaissa ja maailmanlaajuisesti. Suunnittelemme ja toteutamme yritys-, työntekijä-, kuluttaja-, vaikuttaja- ja sidosryhmätapahtumia, näyttelyitä ja tilasuunnittelua. TAPAUS järjestää vuosittain yli 1000 tapahtumaa, jotka on jo toteutettu lähes 30 maassa. www.tapaus.fi ja www.eventyr.se

MB Funds on johtava suomalainen pääomasijoittaja, joka perustettiin vuonna 1988. MB Fundsin hallinnoitavat varat ovat 0,5 miljardia euroa, ja sen pääasialliset sijoittajat ovat Suomen johtavia instituutioita. MB Funds on onnistuneesti sijoittanut yli 40 keskisuureen yritykseen Pohjoismaissa. www.mb.fi

Pitkä peli-Vierailu terapialeirillä Ukrainassa

20/11/2024

2024 Pitkästä Pelistä kerätyillä varoilla tuimme ukrainalaisen NGO Volunteer Hundred -organisaation järjestämää mielenterveyteen keskittynyttä leiriä. Terapialeiri järjestettiin perheille, jotka ovat menettäneet läheisiään hyökkäyssodan aikana.

TAPAUS muuttaa nimensä osana Pohjoismaista brändiuudistusta: uusi nimi on LIWLIG

7/11/2024

Pohjoismaiden johtava tapahtumatoimisto TAPAUS muuttaa nimensä osana brändiuudistusta. Yhtiön nimi on jatkossa LIWLIG.

Meeting Design - Turning Moments into Momentum

24/9/2024

Kuinka lisätä tapahtumien ja brändikokemusten vaikuttavuutta? Tämän kysymyksen äärellä olemme viettäneet aikaa viime aikoina. Meeting Designer Hans Karlsson kirjasi ajatuksiaan artikkelissaan.

LIWLIG Group Oy ostaa pohjoismaiden johtavan norjalaisen luksustapahtumien järjestäjän Off Piste AS:n

15/4/2024

LIWLIG Groupin yrityskauppa avaa konsernille kokonaan uuden segmentin pohjoismaisilla markkinoilla – valtaosa norjalaisen Off Piste AS:n asiakkaista on varakkaita yksityishenkilöitä Norjasta, Ruotsista ja maailmalta

Brändikokemukset - Osa 4

23/2/2024

Blogisarjan neljännessä osassa pohdimme, miten brändikokemusta voidaan pyrkiä syventämään aistihavaintojen ja oppimisen tasolta aitoon tunneyhteyteen.

Brändikokemukset - Osa 3

6/10/2023

Viisiosaisen blogisarjan kolmannessa osassa kerromme kuinka hyvin tehty brändikokemus ohjaa ja kouluttaa ihmisten toimintaa.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI

YHTEYSHENKILÖT